Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rädda barnen i trångmål

Pernilla Ouis, fil. dr. och biträdande lektor i hälsa och samhälle, Malmö högskola anklagar Rädda barnen för att förvanska den forskning som hon deltagit i.


Inledning: "Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt farsen att Rädda Barnen gång på gång sprider samma lögn kring hur det gick till när min rapport om tidiga äktenskap, hedersrelaterat våld och sexuella övergrepp bland tonårsflickor i Jemen, Libanon och de ockuperade palestinska områdena censurerades av dem."


Läs hela artikeln på newsmill här, det är minst sagt graverande att man så tydligt döljer fakta i sin iver att "ingen ska få vatten på sin kvarn". Tänk om sanningen kommer fram?


Ja tänk om sanningen kommer fram, det kan ju leda till att man faktiskt vill rikta sina insatser så att bäst verkan kan nås.

Förljugenheten har få gränser hos myndiheter, organisationer, politiker och journalister.. Ingen vågar yttra sig, ingen vill stå till svars för obehagliga sanningar.

De rädda barnen kan inte bli räddade eller ens hjälpta om vi negligerar eller tonar ned problemet.

Överallt ser jag politiker och journalister förneka vissa kulturers våld mot sina kvinnor och medmänniskor, eller åtminstone likställa den med individuellt våld utan koppling till kultur och seder. Den förnekelsen är ett hot mot vår demokrati och de rädda barnen kommer tyvärr att förbli just det: Rädda

/Ceasar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0