Blogg listad på Bloggtoppen.se

Riksdagsledamot viker ned sig

Häromdagen hade jag en längre korrespondens med Centerpartiets rättspolitiska talesman och bloggare, Johan Linander. Vår dialog handlade om våldtäktsstatistik i Sverige beträffande den enorma överrepresentation som finns inom vissa invandrargrupper för just detta avskyvärda brott.

Jag ska villigt erkänna att jag har fruktansvärt svårt att acceptera detta brott och skäms inte för att säga: Alla människor är inte lika mkt värda.

Jag kan inte, hur mkt jag än skulle försöka, tycka att dessa människor har samma värde som innan sitt brott.

Johan beskrev att sådana som jag konsekvent bryr sig om denna överrepresentation men undviker tex att män är ännu mer överrepresenterade i förhållande till kvinnor i brottstatistiken. Vidare ville han inte ha påståenden utan verifierbara fakta för att överrepresentation verkligen förhöll sig så illa som jag sa.


Dialogen var intressant, kanske också för att den var så förutsägbar, därför att efter framläggning av fakta från BRÅ (vilket Ni kan läsa om i tidigare inlägg på bloggen) så saknades ju inte längre fakta utan då kommer de nedvärderande uttrycken från Johans sida. "Ni pekar ut en hel grupp medan jag som liberal framhåller individen".

Det är sant att det är viktigt att framhålla att alla personer som tillhör en kraftigt överrepresenterad grupp inte gör sig skyldiga till brottet, men det fråntar inte vikten av att först se på problemet med öppna ögon och därefter kan man dra lärdomar och se vilka lösningar man anser vara de mest effektiva.


Johan fick också sig till del den video och undersökning som framlades från Oslo där man konstaterades att samtliga överfallsvåldtäkter utfördes av "icke västliga invandrare". Det blev helt tyst från Johans sida och jag väntade med spänning på vad hans nästa svar skulle vara.








Och så kom det " Jag kan bara konstatera att vi har helt olika syn på människor"

Ja Johan, detta är vi väldigt överens om, jag är övertygad om att det finns ett samband mellan en vidrig nedvärderande syn på kvinnor hos vissa kulturer av invandrare. Jag är övertygad om att det inte är socioekonomiska faktorer som ligger bakom denna skändning av kvinnor.

Så länge som sådana som Johan sitter i riksdagen och fattar beslut utan att vilja ta reda på hur problembilden faktiskt ser ut.. precis så länge offras de kvinnor och flickor som kommer ivägen för dessa barbarer.


Såhär har våldtäkterna utvecklats från Affes eminenta blogg:




Sedan raderade du hela dialogen...var sanningen besvärande månnde?


Jag förstår snart inte längre hur Svenska politiker kan stå upp, hur är det anatomiskt möjligt?

Hur kan man stå upp utan ryggrad! Jag försöker hålla mig från att fälla en tår återigen då jag precis läser om ytterligare fall som väller in till polisen bland annat med den 11 åriga flickan som senast fick sitt liv förstört.
länkt till Politiskt Inkorrekt.


Om du läser detta Johan, så är du välkommen att skriva här. Jag lovar att publicera vad du skriver.
Vågar du det?

Eller är du ryggradslös?

/Ceasar med legionärer

Kommentarer
Postat av: Allan O Snackbar

Det hela är rätt logiskt om man tänker efter.

Svennebanan är rådande norm i Sverige för vad som anses vara maskulint/manligt.

Vissa invandrare börjar då förakta svennebanan och vill ta hans manlighet ifrån honom genom att tex förnedra honom genom rån eller gängstryk och den ultimata formen av förnedring är ju att våldta någons kvinna.



Ta kolla igenom lite diskussioner på nätet det är alltid samma sak om och om igen, blattarna gapar om hur bögig och svag svennebanan är och att de har grymmare bilar, får sätta på massvis av svennebrudar osv.



Men egentligen så handlar det enbart om att de i detta land ses som underlägsen svennebanan när det gäller manlighet, kombinera detta med en förlegad och efterbliven kvinnosyn och ett skört manligt ego så är våldtäkten ett faktum.



Samtidigt så gör detta fenomen att svennebanan skyr allt som kan klassas som "turkigt" för att det ses som ett omanligt beteende, så man skulle kunna säga att blattarna gör oss till bättre män.

2010-04-25 @ 03:07:52
Postat av: ponoka

Tjena o hej, läste på PI något om syltryggar

Johan Linader måste väl vara en av dem. För om man inte vill ta debatten så måste det vara så.

Vi har våra politiker för att kunna föra en diskution med, men när de inte vill får vi försöka rösta bort dem.

2010-04-27 @ 22:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0