Blogg listad på Bloggtoppen.se

Polis och Sverigedemokrat

Sveriges absolut största site för oberoende nyheter PolitisktInkorrekt.info publicerade häromdagen en artikel så intressant att den är värd att läsas av envar.

Är det några som dagligen lever mitt i det mångkulturella kaoset i vårt land så är det just poliser. Att få utstå spott och spe av sina chefer samtidigt som man kämpar dagligen mot den importerade brottsligheten är fruktansvärt.

Från mkt nära håll har jag haft möjligheten att ta del av historier likt denna och kommer förhoppningsvis inom en snar framtid att publicera fler artiklar innefrån Polisens verkligheten.

Läs och chockas över denne frustrerande polis i dagens Sverige:


Jag arbetar sedan ett par år tillbaka som ordningspolis i en av storstadsregionerna. Under mina relativt få år som polis har min syn på svensk invandringspolitk förändrats. Låt mig förklara. Som ordningspolis är mitt jobb rent konkret att förebygga brott och i de fall brott redan skett åka till platsen och vidta de åtgärder som krävs, mycket grovt förenklat kan man säga att det innebär att hjälpa offret och gripa den skyldiga.

Redan efter mitt första halvår som polis började en bild målas upp framför mig. Bilden föreställde en polismyndighet och ett Sverige som stod helt handfallna inför den nya sortens brottslighet. Borta var den gamla tiden där de som fått för mycket innanför västen gjorde upp med knytnävarna utanför den lokala krogen, där missbrukarna bröt sig in i bilar eller när det gick riktigt vilt till då en biltjuv försökte köra ifrån polisen.

 

Inne är den nya sortens brottslighet ,”de smutsiga brotten” som den stora och okontrollerade invandringen fört med sig. Jag vill understryka att detta är inte något jag spekulerar om, detta är min vardag, något jag ser hela tiden och tyvärr bekräftas gång på gång, varje dag. Dag ut och dag in…

 

För att ta några exempel:

Flera gånger i veckan åker jag hem till våra äldre och svaga som blivit utsatta för smutsiga åldringsbrott (där någon tränger sig in i lägenheten och lurar/misshandlar den gamla tills de får alla värdesakerna) och ber om ett signalement på vem som begått detta hemska övergrepp. Varje gång beskrivs gärningsmannen som invandrare från en speciell folkgrupp. Inte en enda gång under hela min poliskarriär har jag fått gärningsmännen beskriven som Svensk.

 

Detsamma gäller de tusentals personrånen där vår barn och svaga blir hotade och rånade på gator och torg, 95 procent av de hundratals gärningsmän jag fått beskrivna för mig anges av den utsatte vara invandrare.

 

Det är enkelt att slänga sig med ord som personrån och sen inte reflektera vad det faktiskt innebär. För mig och mina kollegor är det tydligt men jag ska försöka förklara. Dessa smutsiga brott begås nästan uteslutande av invandrare. Det karaktäriseras av en total avsaknad för respekt för mänskligt liv. Jag sitter mitt emot en gammal människa med skräcken i ögonen efter att ha blivit attackerad i sitt eget hem – den enda trygga vrå de hade kvar. Full med blåmärken och vittnandes om de knivhot de just fått utstå och den förnedring de känt när de inte kunnat freda sig.

 

För att inte tala om när jag för mindre än en vecka sedan träffade en 17-årig pojke som darrande av skräck försökte berätta för mig om det personrån han blivit utsatt för några timmar tidigare, det tredje rånet han blivit utsatt för på mindre än 11 månader, alla utförda av invandrargäng. Pojken stod denna gång och vänta på bussen med sin vän när de kom fram, och under knivhot tvingade de vännerna bakom ett hus i närheten.

 

Där band de vännen och sa till pojken jag pratade med att de skulle skära ihjäl hans vän om han inte kom tillbaka med mycket pengar inom en halvtimme. Lyckligtvis överlevde han och hans vän även detta personrån, men hur mår han idag frågar jag mig? Vilka konsekvenser får detta för hans trygghetskänsla och välmående? Vågar pojkens ens gå ut idag? Gå till skolan?

 

Och då har jag inte ens skrivit något om alla de skjutningar och knarkuppgörelser som sker med nästan uteslutande invandrare som aktörer.

Jag skulle kunna fortsätta med exempel tills papperet tog slut, men kontentan av det hela är ändå att när det kommer till de smutsiga brotten (brott där man utnyttjar och skador andra människor) så utgör invandrarkillar en överväldigande majoritet av gärningsmannen. På de dygnssammanfattningar som görs internt inom polisen om de personer som gripits så är i snitt cirka 25 namn invandrare och 5 svenskar. Svenskarna är oftast missbrukare som stulit något.

 

Då jag tog upp saken med mina äldre och erfarna kollegor fick jag till svar att ”Så här ser den nakna sanningen ut, den verklighet du inte kan läsa om i tidningarna.” Kollegorna vittnar också om en total respektlöshet gentemot polisen och rättssamhället som vissa invandrargrupper visar upp. Man vägrar lyda polisen och ska alltid bråka om allt, kvinnliga poliser är speciellt utsatta där vi har hela spektrat från att man vägrar lyssna när en kvinnlig polis talar, man vägrar hälsa, kallar dem snuthoror till att man går till fysiskt angrepp och försöker ta deras vapen och slå ner dem.

 

Jag själv har aldrig blivit attackerad av ett svenskt ungdomsgäng när jag arbetar, däremot cirka 10 gånger av invandrargäng.

Den tragiska sanningen (som vi nog inte vågar erkänna för oss själva) är att vi HELT tappat kontrollen över vissa områden i våra städer. Vi poliser kan inte gå in vissa områden utan att rusta för krig, enkel service som att åka hem till någon som blivit utsatt för inbrott blir omöjliga då vi och våra bilar blir attackerade. Det har nu gått så långt att ledningen gjort den bedömningen att det våld vi måste använda för att freda oss själv är så grovt att vi inte längre kan verka i områdena, följaktligen har vi blivit förbjudna att uppehålla oss på vissa platser då riskerna är för stora.

 

Förklaringarna till ovanstående intresserar mig inte längre trots att jag är väl förtrogen med de socioekonomiska förklaringsmodeller som finns. Jag nöjer mig istället med att konstatera tre saker:

  • Verkligheten i våra storstadsregioner ser ut som jag beskrivit här ovan (oavsett vad förståsigpåare eller politiker säger).
  • De förklaringsmodeller och åtgärder vi använt oss av hittills har varit totalt verkningslösa.
  • Detta måste få ett slut. Ta av skygglapparna och vidta de åtgärder som behövs för att våra unga och gamla ska kunna känna sig trygga igen, och ge oss den lagstiftning vi behöver för att möta den nya sortens brottslighet.

Jag kommer att gå ur det riksdagparti jag idag är medlem i, och i höst kommer jag göra det som är det enda hoppet kvar för ett tryggt Sverige som vi alla vill bo i och kan vara stolta över.

 

Jag kommer nämligen att rösta på Sverigedemokraterna. Det kommer cirka 50 procent av de hundratalet polismän jag talat med om saken också göra – inte för att vi är rasister, utan för att vi är trötta på att behöva se svenskarna gång på gång bli offer/målsägande i vårt eget land. Allt medan vi poliser har utrustningen, utbildningen och viljan att göra något åt saken men inte får då vi är bakbundna av våra chefer och politiker. Vi har inte de lagstöd och ledarskap som behövs för att klara av denna nya sorts brottslighet. Vi står handfallna och det svenska folket får betala priset för detta.

//En av många Poliser i detta land som kämpar i motvind…

dn
 dn, dn, dn, dn, dn, dn, dn, svd, svd, svd

svd, expressen, expressen, expressen, blt, blt, blt, blt, blt, blt

blt, gp, sydsvenskan, smp

 


Kommentarer
Postat av: Nisse

Ja - inte är jag förvånad. Poliskåren i Sverige består till huvuddelen av inkompetenta alfahannar som käkar proteinpulver och som aldrig läst en intellektuellt krävande text. Lägg ner alla svenska polismyndigheter och rekrytera nya poliser till en riksgemensam polismyndighet med tänkande poliser.

2010-08-10 @ 21:06:00
Postat av: Alf Hansson

Roligt hur du definierar "smutsiga brott", jag jobbar som behandlare på en psykiatrisk avdelning i en förort i Stockholm, vi har väldigt många invandrare som patienter som fått sina liv totalt förstörda efter att i princip under hela sin skolgång fått utstå rasistiska påhopp samt utfrysning på grund av sitt ursprung.



En stor del av detta beror på social utfrysning i alla steg under uppväxten för dessa "kriminella invandrare", de är lika usla som den del av "oss" som har ett "vi och dem"-tänkande. Tycker du ska se upp till kollegor som Michael Lundh som sett bra mycket värre saker än dig hos den ökande norrmalms-piketen. Han väljer då använda sin intelligens till annat än ditt fördomsfulla tänkande som inkompetent alfa-hanne.

2010-08-11 @ 00:29:53
URL: http://www.michaellundh.se
Postat av: Nomen Nescio

Det är felaktigt att skylla invandrarkriminaliteten på de etniska svenskarna, som Alf Hansson och det politiska etablissemanget gör. Även i rena invandrarmiljöer, såsom vi ser i Rosengård, Gottsunda, Botkyrka, m.fl. är invandrarna och deras barn överrepresenterade i brottsstatistiken (trots att de inte "fått utstå rasistiska påhopp samt utfrysning på grund av sitt ursprung" från etniska svenskar). BRÅ har utgivit en rapport där man konkluderar att invandrare, oavsett socioekonomiska faktorer, är överrepresenterade - framförallt vad gäller grova våldsbrott och våldtäkter.



http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859



Situationen i våra grannländer är likadan, med den skillnaden att etablissemanget och media där inte blundar för problemen (vilket är fallet i Sverige). I Oslo var tex senaste 3 åren SAMTLIGA överfallsvåldtäkter begångna av icke-västliga invandrare. Detta upplyser leder Hanne Kristin Rohde vid Oslo-polisens "volds- og sedelighetsseksjon".



http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=561939



En sak till - kom inte med något svammel om att bara lågintelligenta, arbetslösa män sluter upp bakom SD. Sverigedemokraterna består av unga luttrade män och kvinnor, liksom mig själv, som vill ändra på det som Sverige är på väg att förvandlas till. Vi har både jurister, samhällsvetare och andra akademiker i våran skara, såväl som hårt arbetande, klartänkande hantverkare, poliser, sjuksköterskor, etc. Jag är själv akademiker, doktor och forskare.

2010-08-11 @ 13:24:04
URL: http://inmanumedic.blogspot.com/
Postat av: null

Re: Nomen Nescio

Ja Mauricio Rojas påstår att det är en konklusion BRÅ gör, och att det utifrån rapporten är tämligen meningslöst att prata om invandrare som en homogen grupp vad gäller brottsbenägenhet. Rojas slår dock inget slag för sin trovärdighet när han börjar med att kalla rapporten för nåt annat än vad BRÅ gör.

Ska man källhänvisa bör man ange rätt namn på sin källa. Nu tänker jag inte göra nån stor sak av det, Rojas text skrevs ju innan rapporten publicerades och namnet ändrades säkert flera gånger under arbetets gång. Fast att börja argumentera utifrån en rapport som ännu inte är publicerad, ja jag blir inte jätteimponerad. Fort och fel.

Ska se om jag orkar ta mig genom hela rapporten, det är ett intressant ämne. Som är viktigt att diskutera, uppenbarligen oroar det folk och det räcker som skäl att diskutera för mig.

Om du läser om Alf Hanssons text ser du att han faktiskt inte skyller någon invandrarkriminalitet på de etniska svenskarna. Han skriver om något helt annat.

Att påstå något helt missvisande om en text som står att läsa precis ovanför påståendet är inte särskilt imponerande.

Du kan ju förstås syfta på något annat Hansson skrivit, en källangivelse är i så fall på sin plats.

2010-08-11 @ 14:44:56
Postat av: Erik

Vilka supernollor, Nisse och Alf Hansson.

Här har vi en ärlig polisman som beskriver sin arbetssituation och sin vardag. Hoppas Ni blir nerslagna och rånade av ett invandrargäng (känner två som blivit det). Vad ni än gör, kalla då inte på polisen.

2010-08-13 @ 01:43:05
Postat av: null

Re: Erik

Din text är verkligen fullt av öppenhet och människokärlek. Känner du polisen ifråga? Eftersom du kan uttala dig om hans ärlighet?

2010-08-13 @ 16:07:22
Postat av: Mohammad

Jag är själv en invandrare, med nästan uteslutande invandrade vänner och känner inte igen mig alls i den beskrivningen du ger, varken i mig själv eller i min bekantskapskrets.



Men jag oroar mig själv för att bli utsatt för våld och rån när jag befinner mig ute om nätterna.



vissa personers brott får inte beskyllas på resterande av samma ursprung eller religion.



folk som begår brott, begår dessa brott i många fall flera gånger, en liten grupp kan således skapa stora rubriker, likaså är Sverigedemokraterna väldigt få, men skapar stora rubriker och tar stor plats i media.



Jag är övertygad om att en stor majoritet av ALLA människor bara vill leva ett bra liv med sina medmänniskor, vissa är tyvär dömda på förhand.

2010-08-15 @ 20:02:03
Postat av: Prometheus

Re: Alf Hansson



Michael Lund, han ger mig Kapten Klänning vibbar. Notera att han hoppat av yrket för att numera profitera som "föreläsare". Hans Expo-kontakter gör att med all rätt kan misstänkas vara en vänsterextrem megafon fullt i klass med Cpt. Klänning himself. Allt han säger och tycker - för det är ett tyckande - gör han utifrån ett girighetsperspektiv där han tjänar pengar och mediapoäng på bekostnad av de dumma svenskarna.

2010-08-15 @ 20:02:22
Postat av: En blatte!

Tjena konstapel Aina! Antar du vet vad Aina är eftersom du har så mycket erfarenhet med invandrargrupper, eller hur viktigpetter? Din blogg visar bara hur trångsynt du är, som en mulåsna ungefär. Om du är polis nu eller inte har jag väl ingen aning om, du kan ju vara vilken skitsnackare som helst, och från det du skriver verkar du vara rätt ny inom yrket, så jag tycker du borde hålla din rasistiska käft för dig själv och andra inkompetenta idioter som dig. Om sveriges poliskår har flera som dig, då kan jag förstå att de "gäng" du skriver om inte har respekt, för polis eller inte, så är det mänskliga värderingar som gäller, och någon med dina värderingar borde få röven sparkad och skickas till en skola där man lär folk vett och sunt förnuft, och i ditt fall även logik.



Jag kan också skriva en blogg om hur många Svenska idioter det finns, men både du och jag vet att det finns bra så väl som dåliga Svenskar, och detta är ett fenomen man hittar inom alla folkslag från vilket land man än kommer från.



För sist jag fick en smäll var det när 7 fega svenska rasister hoppade på mig, och sist jag slog någon var när 5 rasister höll på o slå på en liten 14 årig grek. Och vet du vad, nästa gång jag träffar på ett gäng rasister som misshandlar små pojkar, kommer jag tänka på dig och kommer verkligen inte vara lika snäll. Och jag hoppas verkligen att det kommer den dagen du själv blir nedslagen av en Svensk eller att något annat skit händer dig eller nån annan nära dig av en Svensk, för kanske det är det som krävs för idioter som dig att förstå att det finns skit inom alla samhällen och alla etniska grupper.



Grow up and learn, douche bag!

2010-08-16 @ 06:07:42
Postat av: Stan

Och varje gång någon lägger ut rätt sorts fakta om mångkultur så kommer det oavsätt vad eller hur starka bevisen, svart på vitt bevisat, så är många blåögda förbannade blånekare som inte förstår dagens samhälles riktiga bekymmer, Sverige var inte som det var förut , någon som kan gissa sig till vad problemet är? vi har kanske "en eller 2" av 9 miljoner invandrare och endå så har dom övertaget av dagens brottslighet, som sagt, det en vanlig svensson gör i dagens samhälle som värst är att köra ifrån polisen. men sverige har blivigt den Muslimska vertionen av jackass, man är inte stolt längre åt sverige. vi borde förminska invandringen och ta vara på vad vi har för problem nu, när det är lågkonjuktur , är det smart att släppa in fler som inte är anpassade för vårt samhälle?

2010-08-16 @ 07:18:02
Postat av: Ceasar

@En blatte: Om du läser så handlade inlägget om en polis upplevelser av det mångkulturella samhället vi har fått. Vidare så kanske du också kan se att denna polis och jag är inte samma person.



Dina anklagelser om "rasistisk käft" etc rinner av väldigt lätt, kanske accelererat av dina uppenbara problem med läsförståelse.



Dina exempel med rasistiskt våld mot invandrare är något jag tar starkt avstånd ifrån. Som tur är så förekommer våld i gäng mot invandrare utfört av Svenskar i mycket liten omfattning medan det svenskfientliga våldet händer varje dag i flera av våra större städer.



Det finns definitivt skit inom alla befolkningsgrupper men som all statistik tydligt visar så är det synnerligen så att vissa invandrargrupperingar har mycket mer skit än andra i sina led.



Vi som bor i detta land har givetvis rätten att både få veta hur illa det ser ut såsom rätten att begränsa förekomsten av denna "skit".



En sund riskanalys skall givetvis också påverka invandringspolitiken!



Önskar dig allt gott



Ceasar

2010-08-16 @ 14:49:24
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/
Postat av: Jonas

"polis och sverigedemokrat" Jaha där ser man... säger mer om sveriges poliskår än om SD sympatisörer... Men å andra sidan; intet nytt under solen. Det är ju en viss sorts människor som blir poliser ofta drivna av rädsla och ett visst mindrevärdeskomplex. Det är åtminstonde min erfarenhet efter att ha föreläst för poliser(om bla. gängbildning) i snart 10 år. Alltför ofta är det väldigt små människor, sorgligt egentligen.

2010-08-29 @ 11:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0