Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tiden är Nu!

Ett gatlopp iscensätts för den unga man som för flera år sedan på sin blogg uttalade att Nazism, kommunism och Islam har stora likheter. Medierna är fyllda av proffstyckare som i kör vill ta avstånd från hans uttalande.

Här har du en som som inte vill deltaga i denna kör, här har Ni en som vägrar sälla mig till den skara av korrekta människor som inte kan se den grymma baksidan med religionen och ideologin vi kallar Islam.


Hur är det möjligt att vår statsminister uttalar sitt fördömande i samma kör som vänsterpartister och miljöpartister samtidigt som de som ursprungligen kritiserades för att inte ta avstånd ifrån att män får slå sina kvinnor (Surah 4:34) enligt Islam eller som inte heller ville förstå det orimliga i att en man kan ha 4 kvinnor medans en kvinna får nöja sig med 1 man.  Vem skall egentligen göra avbön?






Ni har banne mig gjort riksdagskandidater av dessa män som stödjer skändandet av kvinnor.

De som vill säga ifrån får springa gatlopp!











Faktum är att ifrågasättandet av dessa medeltida krafter leder till en hetsjakt på kritikern överallt i vårt samhälle hela tiden. Låt mig ta ett par berättelser från min omgivning som inträffat bara de senaste veckorna.

Ex. 1.


En kvinnlig bekant blir uppringd av sin vän som agiterande läxar upp henne i ett ursinnigt tempo och anklagar henne för att göra skillnad på människor.

Vidare tar hon diskussionen till den nivå tämligen omgående med ett konstaterande: ”antingen bryter du med dessa vidriga åsikter eller så måste jag se över vår vänskap”



Därefter tar hon påhoppet/diskussionen inför öppen ridå och anklagar henne för att vilja göra skillnad mellan hennes barn och sina egna.

Min kvinnliga bekant är mycket ledsen över att hennes sedan 30 år gamla vän nu lämnar henne och dessutom med hjälp av sin retorik gjort henne till åtlöje inför öppen ridå. Det enda hon hade gjort var att länka till siten politisktinkorrekt!



Hon ringer en vän, nämligen mig, och jag tar diskussionen med hennes ”vän” varvid hon till slut inser att motståndet var kompakt och diskussionen rinner ut i sanden.

Vännen är numera borta! Genom att vi hjälptes åt har hon nu sett andra delar av sin bekantskapskrets stå upp för henne och trots allt: Hon står rak och stolt!


Ex. 2

En vän till mig har en kvinnlig bekant som hamnat i trubbel i ett förhållande med en muslimsk man som krävde diverse saker av henne såsom klädval, styra val av bekanta och dessutom tvingat sig på henne och även slagit henne upprepade ggr i uppfostringssyfte allt i enlighet med Islam.. Hon var väl oresonligt Svensk?


Min vän tar henne i försvar varvid hela havet stormar.. han utpekas som rasist och nazist pga att han ifrågasätter Islams rätt att överhuvudtaget komma till Sverige och ställa krav på samhället och dess medborgare och ifrågasätter vidare hur folk som bekänner sig till en dylik religion någonsin skulle kunna assimileras i Sverige då de inte ens klarar av att assimileras i sin egen familj (läs jämlikhet).



2 personer sa upp bekantskapen med honom!

Men dessa offer och dessa strider får inte vara förgäves det är nu och framöver vi måste stå upp.



Om vi inte står upp offentligt är en sak men det är av yttersta vikt att vi står upp då förtryckarnas apostlar och dess medlöpare kränker vår närhet, vår frihet och inte minst våra kära.

Tiden måste vara förbi då vi stillatigande vände och gick iväg precis på samma sätt som man ibland hör personer som lämnar någon i sticket pga rädsla för sitt eget skinn vid misshandelsfall.


Tiden är nu! Tiden är inne då vänner sedan många år tvingas gå skiljda vägar. Sverige behöver brytas upp ur sin dvala och det finns ingen väg runt det faktum att relationer och vänskaper kommer att förstöras. Bekanta kommer att vända dig ryggen och du kommer förstå att folk pratar bakom din rygg.


Det blir inte lätt och det kommer att göra ont.


Det är priset för många års förnekelse men nu måste vi betala, räkenskapen måste delas av oss alla och genom att göra det hittar vi nya vänner.

Bokföringen och ansvarsskyldigheten får tas senare nu är det kampen som måste prioriteras.



Tillsammans kan vi göra detta men bara om vi vågar.. Jag har redan förberett mig, jag har redan gått mot denna front av osäker framtid men jag ser nya vänner som sluter upp bredvid mig.

Jag älskar Er som vågar, för Ni hjälper inte bara mig utan alla mina nära och kära.



Låt inte de modiga gå under ensamma

Ceasar Andersson

dn, dn, dn, dn, dn, dn, dn, dn, svd, svd,
svd, svd, svd, svd, smp, hd, hd, hd, expressen, expressen, expressen, expressen, expressen
expressen, expressen, expressen, expressen, expressen, gp, gp
aftonbladet, aftonbladet, aftonbladet, aftonbladet, expressen, expressen, expressen, expressen, svd, svd, svd, svd, svd


Kommentarer
Postat av: Utlandssvensk

Ceasar,



Jag såg dig på Larsons blogg. Du skriver bra! Kom med i debatten om arbetskraftsinvandring hos Larson om du har lust.



Vad gäller ämnet för denna bloggpost kanske det är en tröst att läget nu är mycket bättre än för bara några år sedan. Själv var jag motståndare till immigrationspolitiken redan när Bengt W huserade. Det var INTE lätt, kan jag säga. Jag är högt utbildad med välavlönat jobb och i slutet av 90-talet var det väldigt klart vad som gällde: Håll tyst med dina åsiker eller förlora jobbet. Att ha barnen på dagis kan du dessutom glömma.



Jag lämnade istället landet, vilket jag inte har ångrat. Nu bor jag sen länge i Schweiz där ett parti som motsvarar SD är störst i landet. Oerhört skönt att kunna tala fritt! Och inga skolbränder, gruppvåldtäkter, etc, etc.



Tyvärr är det min uppfattning att det har gått alldeles för långt i Sverige och att motreaktionen är för svag och kommer för sent.

2010-08-21 @ 21:23:23
Postat av: Ceasar Andersson

Hej,

Tack för berömmet, folk brukar skriva att de håller med eller att de blivit engagerade.



De enda som någonsin bedömer hur jag skriver är dock de som inte håller med mig..haha



Jag har varit motståndare till politiken lika länge med inte gjort ett skit åt det... det är slut på det. Jag har skaffat mig en position i näringslivet men mina barn är viktigare således måste jag kämpa med de likasinnade jag stöter på. Vi blir fler och fler..



Vem är Larsson?



mvh Ceasar

2010-08-21 @ 22:06:44
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/
Postat av: Utlandssvensk

"Vem är Larsson?"



SR Larson har bloggen Svenska Hayek Institutet.



http://www.hayekinstitutetsverige.com/



Var det inte du som skrev kommentarer där? Namnet länkade till din blogg:

http://www.hayekinstitutetsverige.com/2010/08/sverige-valdtaget-land-en-uppfoljning.html



Jag brukar kommentera ofta där.



"Jag har varit motståndare till politiken lika länge med inte gjort ett skit åt det"



Har du hållit tyst? Det är inte menat som ett påhopp utan en ärlig fråga. Mitt problem var att jag bara inte kunde hymla med. Det drev mig till vansinne att hålla tyst på middagar och annat när diverse PK folk förklarade sina åsikter. Ännu värre var att flera personer som jag vet inte gillade politiken inte bara höll tyst utan aktivt gav stöd åk PK linjen när det fanns åhörare. Det var smärtsamt att bevittna och denna mjäkiga ryggradslöshet störde mig minst lika mycket som själva immigrationspolitiken.



2010-08-21 @ 23:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0