Blogg listad på Bloggtoppen.se

Våld & Våldtäkter

Bloggen beskrev igår den internationella statistiken från UNODC, United Nations office on drug and crimes och ger här tre intressanta topplistor baserade på siffror från 2008.


Misshandel per 100.00 invånare

1. Sverige 918
2. UK (England & Wales) 769
3. Belgien 696

Våldtäkter per 100.000 invånare

1. Sydafrika (Lesotho) 91,6
2. Sverige 53,2
3. Nya Zealand 30,9

Drogrelaterad brottslighet per 100.000 invånare

1. Sverige 849
2. Maldiverna 818
3. Norge 786



Hos Affes statistik blogg kan du idag kika på hur BRÅ berättar om hur det blivit lite bättre under första halvåret i Sverige men Affe lyfter alltid på täcket även om det luktar lite illa och analyserar:

"Jag kollade in statistiken för våldsbrott och mina misstankar bekräftades. Anmälda våldsbrott har alltså den högsta noteringen sedan statistiken började föras. Under den senaste tioårsperioden har de anmälda våldsbrotten ökat med 49 procent. Det anmäldes fler våldsbrott under första halvåret 2010 än under hela 1975 och 1976 tillsammans."

Härligt att läsa idag om Sverigedemokraternas idé om att begära ut samtliga domar gällande våldtäkter för att bevisa det starka sambandet (min tolkning) mellan invandring från MENA (Middle East & North Africa) länder och denna landsplåga.

Märkligt att myndigheterna i SVerige inte vill berätta hela sanningen om brottsligheten.

Är inte omtanken om "riskgrupperna" felriktad? Borde vi inte satsa allt vi har på att kliva ned från dessa pinsamma listor?

Är det inte en självklarhet att även detta skall ligga till grund vilken invandringspolitik vi skall föra?


mvh

Ceasar

trelleborg, ystad, ystad
blt, blt, blt, blt, blt, blt, blt, blt, kbl, kbl
smp, ekuriren,
dn, dn, dn, dn, aftonbladet, aftonbladet, aftonbladet, svd, svd, svd, sydsvenskan, sydsvenskan, sydsvenskan
sydsvenskan, sydsvenskan, gp, skanskan, skanskan

Kommentarer
Postat av: Nisse77

Ville bara påpeka att vi även är världsledande i bilstölder och vanliga stölder.



http://www.unodc.org/documents/data-and-analysis/Crime-statistics/Theft.xls



http://www.unodc.org/documents/data-and-analysis/Crime-statistics/Motor_vehicle_theft_and_theft_of_private_cars2.xls



Är faktiskt inte så illa pinkat. Jag tror seriöst att det hade varit extremt svårt att lyckas bättre även om man gick in för det.

2010-08-07 @ 23:57:47
Postat av: Nisse77

En sak jag glömde påpeka är att din och även den statistiken jag klistrade in är från 2008.

Vad 2010 års siffror kommer att visa är nog bara mer skrämmande.

2010-08-07 @ 23:59:28
Postat av: Ceasar

Tack Nisse det glömde jag skriva!



Uppdaterad nu med årtal.. Jag såg att det fanns mer att skriva om men jag nöjde mig med att konstatera "Svenska" utmärkelser i tre grenar:)



2010-08-08 @ 00:26:34
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0