Blogg listad på Bloggtoppen.se

Hjärntvättade människor

Kan man verkligen tvätta en hjärna?

Läste på DN en artikel om en ung kille som förutom att vara bög dessutom var muslim. En ganska svår situation med andra ord. I en ganska omfattande artikel utifrån hans egna ord beskrivs svårigheterna med att växa upp i en miljö där hatet är utbrett mot oliktänkande och det rättrådiga ligger i lojalitet hos den medeltida ideologin Islam.

– Familjens heder skulle krossas. Folk skulle snacka skit om oss. Särskilt mamma skulle få skuld och skam på sig, det är ju hon som har uppfostrat mig. Och pappa skulle skämmas svårt inför alla kurder och araber som respekterar honom. Han skulle känna sig liten och misslyckad som man, och det vill jag inte utsätta honom för.

Om man som familjemedlem inte kan bli accepterad av sin mor och far hur tror vi då att dessa människor ska kunna "assimileras" in i ett fritt och demokratiskt samhälle. Vad tror Ni de tycker om vårt västerländska sätt att förhålla oss till yttrandefrihet och demokratiska rättigheter?


– Jag trivs här och har många svenska vänner. Men mamma tittar bara på muslimska tevekanaler, hon är hjärntvättad. Och pappa pendlar mellan Sverige och Kurdistan. De har aldrig känt sig hemma här.

Än en gång inskärper han allvaret i situationen; han är livrädd för att bli avslöjad inför sina föräldrar och släktingar.

– I värsta fall skulle de tvinga mig till Kurdistan och gifta bort mig eller till och med mörda mig – sånt skulle de faktiskt kunna göra … I alla fall skulle de stöta ut mig. Packa ihop mina grejer och kasta ut mig på gatan. ”Han hör inte till oss längre, prata inte med honom!” skulle de säga till sina vänner.

 

– Jag har känt mig styrd som en nickedocka, och de har alltid velat att jag ska vakta mina systrar så att de inte umgås med killar. Ogifta flickor som har sex är lösaktiga horor, enligt mamma och pappa.

 

 

Han beskriver också hur han själv deltar i att styra sina systrar i den sk hederskulturen. I Sverige tror vi på mångkultur eller jag menar de som talar för oss politiker och journalister tycker mångkulturen är en högre levnadsform än det kalla tråkiga Svenska levnadssättet.

 

Utan en tydlig rak linje för vilken kultur som ska gälla i detta landet slår vi sönder den sammanhållning som är förutsättningen för ett gemensamt samhälle. Utan en samhällsryggrad som tydligt säger NEJ till skitkultur hamnar flickor och oliktänkande i skottlinjen för de extremistiska krafter vi överröses med.

Vår konflikträdsla för det enkla, tydliga och självklara bidrar till förtryck av kvinnor och oliktänkande i största allmänhet.

Detta är Sverige, vi är välkomnade och generösa mot de som kämpar för oss och för de som inte vill ställa upp på detta så finns det andra länder där Ni kan kultivera er. Inget konstigt med det, kan tänka mig att samma regler gäller hemma hos Er. Är det skor av inomhus som gäller då får Era gäster vackert ta av sig skorna.

 

Mona Sahlin & Fredrik Reinfeldt kommenterar:

Sahlin:

"Vi får aldrig acceptera talet om hedersmord. Ingenting bevisar att våldet mot unga kvinnor är kulturellt betingat. Det handlar endast om mäns våld mot kvinnor..."

Reinfeldt:

"Det sprids en sorts föreställning att det mångkulturella samhället inte fungerar. Och det ropas på stramare regler och kulturell likriktning. Våra motmedel måste vara att visa att det mångkulturella samhället fungerar bättre. Det är ett mer spännande och mer intressant samhälle.
"



Således går det att hjärntvätta

/Ceasar

 


Kommentarer
Postat av: jag

I love you!

2010-04-23 @ 09:05:20
Postat av: Cavatus

Hej! Skulle du inte kunna göra en flik här på din blogg (erbjuder din bloggleverantör den möjligheten?) där vi skulle kunna organisera och diskutera samordning och rapporter av utdelningen av infomaterialet? Om PI låter oss ha en flik där så är det ju toppen. De är liksom navet dit alla söker sig. Men annars är du denna plats lika bra, eller?

2010-04-23 @ 10:50:30
URL: http://aktualia.wordpress.com
Postat av: Ceasar

@Jag : Låter grymt då kan du väl hjälpa mig med att upplysa fler!



@Cavatus: Jag undersöker möjligheten, helst på PI, pga av fler folk annars får vi tänka ut ngn annan plats om ingen av alt. funkar

2010-04-23 @ 11:07:23
Postat av: Gammal Hårdrockare.

Blev förbannad redan efter första stycket. Intressant blogg hur som helst, även om den inte är bra för mitt blodtryck.

2010-04-23 @ 13:26:53
URL: http://gammalhardrockare.blogspot.com/
Postat av: Ceasar Andersson

@Gammal Hårdrockare: Att få informera andra (som vill lyssna) är det viktigaste för mig. Det håller ned mitt eget blodtryck, tror jag.

2010-04-23 @ 16:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0