Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sverigedemokraternas faktiska åsikter


På grund av medias mörkläggning av Sverigedemokraternas politik har Åkesson spelat in ett par videos, tänkt att Nå just Dig.



Detta är information jag själv hade behövt för ett par år sedan, då jag istället endast hade tillgång till traditionell media och politikernas avståndstagande av alla kritiker(rasister).

Överallt basuneras samma budskap ut: Sverigedemokraterna är rasister och främlingsfientliga de är Islamofober och de är homofober. Själv var jag Moderat tidigare och hade så lite kunskap om hur asyl och invandringspolitiken verkligen såg ut. Visst hade jag också personliga upplevelser och visst hade jag hört exempelvis att invandrare var överrepresenterade i brottstatistiken, men det var ju verkligen inte ngt som kunde få mig att rösta på ett "rasistiskt" parti.

Själv trodde jag att Moderaterna innerst inne skulle handla konsekvent, inte minst med deras traditionella brott och straff principer och inte minst med deras omhuldade arbetslinje. Men hur ar det egentligen?

Hur väl stämde allt jag hade hört gällande Sverigedemokraternas med deras faktiska politik för Sverige?

Lyssna själv, för mig är dessa åsikter de som de flesta människor i detta land kan ställa upp på, men man påverkas såklart av den enorma mörkläggningen och nedsmutsningen. Många är de personer jag träffat som tycker exakt som Åkesson anger i dessa videos men som trots detta tänker rösta på ett annat parti vid riksdagsvalet. Varför är det så?

Lyssna och tänk för Dig själv. Kanske påverkas du och börjar ifrågasätta dagens asyl och invandringspolitik?


Berätta vad du känner? Kom ihåg, detta är alltså budskap som vi ska undanhållas i debatter, på ledarsidor, i tv-soffor. Detta är alltså budskap som fackföreningar opponerar sig mot, detta är budskap som är odemokratiska.



Jimmie Åkesson om invandringspolitik




Jimmie Åkesson om kriminalitet och otrygghet





Jimmie Åkesson om de äldres situation i dagens Sverige





Detta är i stora drag samma åsikter jag uppfattar att de flesta jag träffar faktiskt innehar. Trots det är än så länge många dessvärre kvar i tron att våra etablerade politiker ska vakna upp och göra ngt åt saken.

Röstar du som du faktiskt tycker, eller som media vill att du ska göra?

mvh Ceasar

sydsvenskan
svd, svd, svd, svd, svd,
aftonbladet
kbl
dn, dndn, dn
dn dn, dn, dn
dn,

svd, dn, gp
dn, aftonbladet, aftonbladet, aftonbladet
expressen
sydsvenskan, sydsvenskan
sydsvenskan, gp
dn,
dn, svd,


Kommentarer
Postat av: Lassekolja

Jag kan bara instämma i allt Du skriver Ceasar. Även jag var moderat en gång men mellanlandade hos Ny Demokrati innan SD.

SD:s valresultat står och faller med hur stor del av väljarkåren, som på valdagen behärskar självständigt tänkande, frånsett ett antal "gammelmoderater", som är ute efter att hålla nere vanliga löner. Det låter illa men jag hittar inget annat skäl att vid fullt medvetande INTE rösta på Sverigedemokraterna.

2010-08-04 @ 18:25:02
URL: http://frianyheter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0