Blogg listad på Bloggtoppen.se

Pensionärer skall inte få rösta i Sverige!

Lyssnade på PI då Akhbar Jadidi ringde in och hade en del konstruktiva förslag på hur vi skulle reformera vårt demokratiska politiska system. Inte helt oblygt konstaterade Jadidi "Man skall ta bort pensionärernas rösträtt, jag tror att när man blir pension, när man går i pension man skall automatiskt bli av med sin rösträtt!

Täppas Fogelberg som leder programmet frågar:

- Varför då?
Jadidi: - Man blir lite konstig i hjärnan på riktigt, en vetenskaplig fakta! Man kan rösta på fel partier. Tex i Sverige pensionärerna mest av dem röstar på rasistiska och invandrarfienliga partiet.

Sedan har en utläggning om en äldre "gubbe" han träffat som tydligen anfört att "han fick mindre pengar pga mig".

Täppas konstaterar till synes nöjd: Det skall bli kul att höra vad lyssnarna anser om detta.

Man blir inte förvånad längre över mycket som sägs..Tänk tanken att det varit en pensionär som ringde in till programmet och hävdade exempelvis att invandrare ska inte få rösta för de har generellt sett ett lägre IQ och har heller inte rätten att bestämma hur vi i Sverige ska besluta om våra skattepengar.

Vilket liv det skulle bli, men samtidigt kan man konstatera att det är helt ok att föreslå att våra pensionärer inte ska få utöva sin parlamentariska rösträtt.

Jag hoppas att många pensionärer läser vad jag skrivit och än mer önskar jag mig att de reagerar ordentligt och faktiskt röstar på det Svenskvänliga partiet som är på väg in i riksdagen trots massivt motstånd från media och politiker.


Lyssna på idioten här:







mvh Ceasar

dn, dn, dn, dn, dn, svd, svd, svd,
hd, hd, hd, hd, sydsvenskan, sydsvenskan, sydsvenskan, smp, smp, smp, smp, expressen, expressen
gp, gp, st

Kommentarer
Postat av: Lars Erik Andersson

Jag har inte hort detta sjaelv. Men utgar fran att det aer sant. I sa fall aer det otroligt skraemmande hur invandrare taenker om oss som varit med om att bygga upp samhaellet som de sa gaerna kommer till. Detta maste bara atgaerdas.

2010-07-22 @ 16:57:01
Postat av: Ceasar

Lyssna på klippet ovan!



Visst är det bara en idiot som uttalar sig och det i sig är väl inte mycket att orda över, men jag tycker att det visar tydligt hur en person med alibi i detta fall en invandrare kan uttrycka mkt starka åsikter utan att programledaren reagerar.



Det blir en ögonblicksbild över vårt politiska klimat och som sådan är den mkt skrämmande.

2010-07-22 @ 17:04:52
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/
Postat av: G(r)ÖN

Var ifrån får du att det skulle vara mer okej för invandrare att vara fördomsfulla mot pensionärer än tvärt om? Det är nonsens. Pensionärer som gör rasistiska uttalanden är vardagsmat utan att det tar hus i helvete. Man skrattar åt dom, på samma sätt som man skrattar åt den här idioten.

2010-07-22 @ 17:49:34
URL: http://komarkish.se/gron
Postat av: Ceasar

Hej Grön,



Jag tror inte det finns ngn empirisk studie som kan stödja min tes men jag hävdar absolut att "rätt" alibi påverkar vem som får uttala sig. Invandrare har ett mycket starkt alibi där de kan uttala sig exempelvis mot den aningslösa invandringspolitiken utan att genmälet rasist haglar.



Notera hur programledaren helt släpper hans förslag utan att ta såga hans förslag.

2010-07-22 @ 18:38:32
URL: http://sverigefidelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0